Za nami pierwsza z cyklu czterech letnich wycieczek w ramach Wakacji z MOSiR-em. Celem jazdy była Terkawka, czyli dawny poligon położony między Gronowem Górnym a Elblągiem. Zobacz galerię zdjęć.

Ambitne plany sprawdzenia tamtejszych dróg pokrzyżowały nieco padające wcześniej przelotne, ale mocne opady deszczu, które zmusiły do dokonania korekt trasy i ograniczenia odcinków terenowych. Zwłaszcza że w grupie jechały z nami dzieci, a najmłodsze siedziało wygodnie w foteliku roweru swojej mamy. Na szczęście podczas samej wycieczki nie spadła na nas ani jedna kropla.

Wycieczka ruszyła z ronda im. Bitwy pod Grunwaldem, aby przez Gronowo Górne wjechać na kilometrowej długości odcinek Terkawki. Doprowadził on nas do ulicy Dąbrowskiego w Elblągu i za chwilę zaczęliśmy podjazd dębicki. Każdy jechał go swoim tempem, a grupa połączyła się w całość na wysokości Stagniewa.

Stąd rozpoczęliśmy zjazd nowej jakości drogą szutrową, zbudowaną przez leśników w kierunku S22. Po dotarciu do asfaltu został nam zjazd do Gronowa Górnego, a potem znaleźliśmy się na miejscu startu, czyli rondzie im. Bitwy pod Grunwaldem.

Ale to nie był koniec wycieczki, bowiem dobrą tradycją stało się kończenie wakacyjnych jazd w lodziarni. W tym roku, dzięki sponsoringowi Gminy Elbląg obchodzącej swoje 50-lecie, będą to lody w kawiarni Grupy Wodnej nad rzeką Elbląg. I tam też nieco na około, przez Zatorze, udaliśmy się z ronda, oddając się słodkiemu łakomstwu na zakończenie tej niełatwej wycieczki.

Na kolejną zapraszamy 18 lipca. Będzie to nocna jazda do Suchacza, gdzie na punkcie widokowym Carla Pudora będziemy obserwować niebo, co w Roku Kopernikowskim wręcz wypada zrobić. Ruszamy o godzinie 20:00 z pętli na ulicy Ogólnej. Zobacz cały program Wakacji z MOSiR-em.

Partnerem rowerowych wydarzeń, organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, jest Salon-Serwis Rowerowy Wadecki.