Ciepła i bezwietrzna pogoda towarzyszyła grupie 35 rowerzystów, która zdecydowała się na jedyną w tym sezonie wycieczkę po zachodzie słońca.

Celem naszej jazdy była wieża widokowa nad Tolkmickiem, z której rozciąga się widok na Mierzeję Wiślaną i samo miasteczko. Nocny widok, który mało kto miał okazję podziwiać w tym miejscu. Zobacz zdjęcia.

Z Elbląga wyjechaliśmy ulicą Fromborską i przez Jelenią Dolinę dotarliśmy do Łęcza. Tutaj wzorowo oświetlony peleton rozpoczął długi zjazd do Kadyn, skąd było już bardzo blisko do Tolkmicka.

Podczas dojazdu pod wieżę do której prowadzi od jakiegoś czasu polbrukowy chodnik zaliczyliśmy kilka dodatkowych metrów podjazdu, bo w nocy drogi gruntowe wyglądają podobnie i jeden skręt został wykonany za szybko. Szybko jednak wróciliśmy na właściwy szlak.

Pobyt na wieży, robienie zdjęć i rozmowy trwały około 20 minut. Potem  każdy z uczestników otrzymał słodkie wsparcie energetyczne na drogę powrotną. Tę zaczęliśmy o godzinie 22:00 i wiodła ona przez ciche i uśpione Tolkmicko. Potem wykorzystaliśmy szlak GreenVelo, którym podróżowaliśmy aż do Nadbrzeża, aby tam po pokonaniu jedynego w drodze powrotnej podjazdu skierować się do Elbląga.

Nocna wycieczka zakończyła się około godziny 23:50 na rampie kolejowej przy zbiegu ulic Mazurskiej i Odrodzenia.

To była ostatnia jazda w ramach ,,Wakacji z MOSiR-em”. Od września wracają Miejskie Wycieczki Rowerowe, a pierwsza jazda po wakacjach będzie połączeniem pedałowania z wiosłowaniem. Szczegóły niebawem.

Cały harmonogram Wakacji z MOSiR-em znajduje się na stronie mosir.elblag.eu.