Tradycyjnie, raz w roku, Miejska Wycieczka Rowerowa ma dystans 100 km. Jest to sposób dla wielu osób na poprawienie swoich rekordów życiowych i sprawdzenia się na długiej trasie. W tym sezonie zaprosiliśmy rowerzystki i rowerzystów na trasę przez Malbork.

Ruszyliśmy o godzinie 8:15 z bulwaru nad rzeką Elbląg i przez Kazimierzowo wyjechaliśmy na dawną drogę krajową nr 7. Pierwsze kilometry jechaliśmy z bocznym wiatrem, a że nasza trasa była pętlą, to było od razu wiadome, że spotkamy też wiatr w plecy, jak i w twarz.

Spokojnym tempem w granicach 17 km/h pokonywaliśmy kolejne kilometry płaskiej, żuławskiej, trasy i w ten sposób dotarliśmy do Nowego Stawu. Tutaj na rynku grupa odpoczęła, obejrzała sławny nowostawski ,,ołówek” a także zajrzała do lokalnej cukierni.

Kolejne kilometry pokonaliśmy drogą rowerową między Nowym Stawem, a Malborkiem. Tutaj mieliśmy możliwość obserwowanie przybliżającego się z każdym kilometrem malborskiego zamku krzyżackiego, symbolu ,,Krzyżackiej Setki”.

Zanim jednak podjechaliśmy pod mury warowni czekała nas przerwa obiadowa zaplanowana dokładnie na 50 km trasy, czyli w połowie dystansu. Przygotowane menu było specjalnie dedykowane potrzebom rowerzystów. Ciekawie umiejscowiony bar umożliwił nam też obserwację przejeżdżających pociągów, a także obserwowanie burzowych chmur, które w międzyczasie pojawiły się nad Malborkiem.

Burza jednak nie wystąpiła i przeszła bokiem, także po godzinnym postoju mogliśmy ruszyć w dalszą drogę. Wykorzystaliśmy malborski bulwar nad Nogatem i drogi rowerowe, aby opuścić miasto i wspiąć się nieco z płaskich Żuław Wiślanych na pagórki Pojezierza Iławskiego.

Nie sprawiły one uczestnikom większych trudności i po krótkim postoju w Szopach zameldowaliśmy się na dłuższej przerwie przy sklepie w Żuławce Sztumskiej. Mieliśmy za sobą 74 km trasy, więc do mety w Elblągu daleko już nie było.

Żeby nikomu nie zabrakło energii tutaj rozdane zostały słodycze, przygotowane dzięki uprzejmości Gminy Elbląg. Na tym ostatnim postoju uczestnicy otrzymali stemple MWR do swoich książeczek turystyki kolarskiej PTTK oraz okolicznościowe certyfikaty ukończenia MWR na dystansie 100 km.

Stąd pozostało dotrzeć ponownie na ulicę Wodną z której ponad 8 godzin temu ruszyliśmy w trasę. Tutaj rozdane zostały pozostałe certyfikaty i tym samym ta najdłuższa w sezonie 2024 wycieczka dobiegła końca.

Dziękujemy wszystkim za liczny udział i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddziałem Ziemi Elbląskiej, Salonem-Serwisem Rowerowym Wadecki, Gminą Elbląg i Parkiem Krajobrazowym Wysoczyzny Elbląskiej.

Na kolejnej MWR widzimy się we wrześniu. Wcześniej zapraszamy na krótkie, popołudniowe wycieczki rowerowe oraz na imprezy rowerowe w ramach ,,Wakacji z MOSiR-em 2024”.